dinsdag 11 juli 2017

That's the Way

'And yesterday I saw you kissing tiny flowers,
But All that lives is born to die'

(Led Zeppelin: 'That's the Way')

Vanmorgen, onderweg naar de duinen, zag ik een dode mol liggen. Moest meteen denken aan Muis, de kat van mijn dochter die zij gisteren heeft moeten laten inslapen. Nierfalen, nog van alles geprobeerd maar helaas, de kaars was op. Verdrietig maar zo gaat het nu eenmaal in dit leven.


Zo'n wandelingetje door de natuur, waar leven en dood altijd nauw met elkaar verbonden zijn, stemt altijd wat weemoedig-filosofisch. Toch is er vooral sprankelend leven, tot uiting komend in bloei en groei, jong leven en expressieve zang van vele vogels.

Mijn pocketcamera neem ik altijd mee, want 'je kan niet weten'. Het is meer om wat ik tegenkom op mijn pad eventueel te fotograferen, niet om per se mooie foto's te maken. Aan mooie foto's en afbeeldingen is op het net geen gebrek: één druk op de knop staat vrijwel garant voor een grote collectie plaatjes van het door jou gezochte onderwerp, de meeste van goede tot uitstekende kwaliteit.
Wat niet wegneemt dat het geen schande is om bloopers of half-gelukte afbeeldingen te plaatsen als dat zo uitkomt.


Bij het meertje aan de Laan van Poot, de plek waarvan ik steeds het idee had dat het een ideale plek voor hen was, maar waar ik ze nog nooit had waargenomen, zag ik ze vanmorgen wel: ijsvogels. En niet één, nee, zelfs twee, ongetwijfeld een 'setje'. Op bijgaand overigens krakkemikkig filmpje zie je ze heel even vliegen.


Amper honderd meter verder kruiste plotsklaps een prachtige vos mijn weg. Mooi van kleur, dikke vacht, een knappe jongen. Snel camera in de aanslag en 'klik'. Echter juist op dat moment koos hij het hazenpad - of was het vossenpad - dus heb ik alleen zijn rug te pakken. Ik heb weliswaar betere foto's van een vos gemaakt, maar dat was bij Solleveld en in de Waterleidingduinen (hieronder).



Verder komen de typische zomerbloeiers nu op: fraai gele toortsen en teunisbloemen alsook het Jacobs Kruiskruid. En zo nu en dan glipt er een beestje tussendoor, zoals een kikker of een konijn.




Geen opmerkingen: